UZUNCABURÇ

Uzuncaburç, Mersin’in Silifke ilçesine bağlı, denizden 1200 m yükseklikte ve denize 50 km uzaklıkta, Toros Dağları’nın içinde şirin bir köydür. Uzuncaburç, M.Ö. 200 yıllarında “Diocaesarea” adı ile kurulan eski Roma şehri kalıntıları üzerine yerleşmiş, turistik bir dağ köyüdür. Yanda gördüğünüz resimlere ilaveten, kayalara oyulmuş mezarlar, savunma kalesi ve gözetleme kalesi gibi daha birçok tarih zenginliğini içinde barındırmaktadır.

İnsanları sevebilmeyi, sayabilmeyi, hoşgörüyü, fikirlere saygılı olabilmeyi Uzuncaburç da öğrendim. Önce güzeli ve iyiyi görmenin yararlılığını, hiç bir zaman kendine güvenin yitirilmemesi gerektiğini, başarıyı hayal edebilmeyi ve bu hayallere ulaşabilmek için yılmadan çalışmam gerekliliğinin temelleri hep ilkokulu bitirdiğim bu köyde atıldı. Örnegin; ilkokul dörtüncü sınıfta iken, ilçedeki orta okuldan gelip, tahtaya Almanca bir iki kelime yazan bir öğrenci herkesin gözünde çok büyük olarak tanımlanıyordu. O zaman kendime, “Ben, bu orta okula gideceğim” diye söz vermiştim. Sonunda yapmıştım. Daha sonraki yıllarda lise, üniversite ve diğer gerçekleşmesini istediğim her konu için kendime benzer sözler vererek başarmıştım. Bütün bunlar bana, başarı için en büyük güç kaynağının, kişinin kendisi olduğunu öğretmişti.

İlk öğretmenin, önce anne ve babam daha sonra ilkokul öğretmenlerim daha sonra da Uzuncaburç’un insanlarıdır. Onlara çok şey borçluyum. Çünkü bugünkü sahip olduğum güzel şeylerin alfabesini onlar öğrettiler.

Uzuncaburç, belediye hizmetlerinin sağlandığı, tarih zenginliği, doğa güzelliği ve güler yüzlü cana yakın, misafirperver insanları ile görülmeye değer bir beldemizdir.

Uzuncaburc hakkinda daha fazla bildiler asagidaki linklerde elde edilebilir.
http://www.uzuncaburc.bel.tr/
Uzuncaburc Resimleri
Uzuncaburc Photo Album
Uzuncaburc tanitim

No comments: